loading...

مکان های گردشگری دور دنیا

برج ایفل Eiffel Tower خب کاملا مشخصه که شماره یک دیدنی ترین مکان پاریس برج ایفل می باشد این برج در سال 1889 ساخته شد. که به عنوان نماد فرانسه شناخته می شود. برج ایفل یک برج آهنی می باشد که 324 متر ار

گردشگر دنیا دیده بازدید : 235 پنجشنبه 13 شهریور 1399 زمان : 11:19 نظرات (0)

برج ایفل Eiffel Tower


خب کاملا مشخصه که شماره یک دیدنی ترین مکان پاریس برج ایفل می باشد این برج در سال 1889 ساخته شد. که به عنوان نماد فرانسه شناخته می شود. برج ایفل یک برج آهنی می باشد که 324 متر ارتفاع دارد و بلند ترین سازه شهر پاریس می باشد.

 

معرفی مکانهای دیدنی پاریس

 

تاریخچه برج ایفل


دو مهندس معماری که برای اقای Gustave Eiffel کار میکردند برج را طراحی کردند و برای نمایشگاه جهانی که در سال 1889 برگزار می شد پیشنهاد دادند پس از تایید پروژه آغاز شد. 250 نفر استخدام شدند برای ساخت برج که در طول 2 سال به اتمام رسید.

 

معرفی مکانهای دیدنی پاریس

 

حقایق جالب از برج ایفل


در ابتدا در خصوص برج ایفل بین اشخاص مهم در فرانسه مناقشه ای بود که عده ای این برج را هیولا میپنداشتند و همچنین به دلیل اینکه سود آوری بسیار کمی برای شهر داشت ، پیشنهاد تخریب این برج رو داده بودند. اما خوشبختانه این پیشنهادات رد شد تا ما الان از وجود برج ایفل در شهر پاریس لذت ببریم.
میزان بازدید از برج ایفل در طول یک سال 
برج ایفل با بیش از 7 میلون نفر بازید کننده جز اصلی ترین مکان گردشگری فرانسه محسوب می شود همچنین جز پربازدیدترین بنای تاریخی در جهان می باشد.

 

معرفی مکانهای دیدنی پاریس

 

چگونه باید از برج ایفل بازدید کنیم :


خب اگر برای بار اول است که وارد شهر پاریس شدید مهم ترین کار ممکن این می باشد که از برج ایفل بازدید کنید. ارتفاع این برج 324 متر می باشد پس شما باید انتخاب کنید که برای رسیدن به نوک برج 1665 پله را بالا برید یا از بالابر استفاده کنید این به انتخاب شما بستگی دارد. اما خب یک نکته لازم به ذکر می باشد که شما نهایتا می توانید تا طبقه دوم برج از پله ها استفاده کنید و بالاتر رفتن از پله ها ممنوع می باشد پس از همان ابتدا از آسانسور استفاده کنید.

 

بهترین زمان بازدید از برج ایفل چه زمانی می باشد ؟


به عنوان پیشنهاد بهترین زمان بازدید از برج ایفل ساعات اولیه صبح می باشد دقیقا همان زمان طلوع خورشید در ارتفاع 324 متری شما شاهد تابش نور خورشید به شهر پاریس می باشید.

 

معرفی مکانهای دیدنی پاریس

 

چگونه برای بازدید از برج ایفل بلیط تهیه کنیم ؟


باتوجه به اینکه شما دارید از پربازدید ترین مکان تاریخی جهان دیدن می کنید پس این مسئله رو در نظر داشته باشید که برای خرید بلیط جهت بازدید باید در سف طولانی انتظار بکشید تا نوبت شما شود جهت خرید بلیط اما این مشکل یک راه حل خوبی هم دارد شما در فرانسه هستید و تمام مشکلات به راحتی رفع می شود با خرید آنلاین دیگر نیاز به حضور در سف های طولانی رو نیز ندارید. به راحتی می توانید از بازدید برج لذت ببرید.

طاق پیروزی Arc de Triomphe


طاق پیروزی یک سازه تاریخی و زیبا می باشد که برای فرانسوی ها یک نماد به شمار می آید ، نمادی که نشان دهنده پیروزی های مختلف ارتش فرانسه در زمان رهبری ناپلئون بناپارت می باشد که حتی خود ایشان دستور طراحی چنین سازه زیبایی رو داده اند.

 

طاق پیروزی پاریس فرانسه

 

تاریخچه طاق پیروزی


این بنا که نشان دهنده تمامی پیروزی های ارتش فرانسه می باشد توسط ژان فرانسوا شالگرین Jean Chalgrin ساخته شد ، مراحل ساخت این بنا تاریخی سی سال به طول انجامید در سال 1806 و در پایان نبرد آسترلیتز ناپلئون بناپارت دستور بهره برداری از این بنا را صادر کرد و توسط شاه لویی فیلیپ طاق پیروزی Arc de Triomphe افتتاح گردید. طاق پیروزی در این دو قرن گذشته شاهد رخ داد های بزرگی بوده است به عنوان مثال مراسم تشییع جنازه ناپلئون در 15 دسامبر 1840 همچنین رژه پیروزی جنگ جهانی اول در سال 1919 و رژه روز پیروزی جشن پایان جنگ جهانی دوم در سال 1944 می باشد تمامی این رخ داد های مهم در زیر این طاق پیروزی برپا شده است. برج ایفل و طاق پیروزی شهر پاریس جز نماد های اصلی کشور فرانسه به حساب می آید.

 

طاق پیروزی پاریس فرانسه

 

درباره نماد های روی طاق پیروزی چه میدانید ؟


در پایه قوس نماد سرباز گمنام قراردارد که با یک شعله آتش درحال سوختن می باشد این نماد نشان دهنده تمامی سربازان فرانسوی می باشد که در جنگ جهانی اول کشته شدند و هرگز شناسایی نشدند. این نماد در سال 1921 بر روی طاق ساخته شد و قرار گرفت.

 

طاق پیروزی پاریس فرانسه

 


تمامی ستون های این طاق پر شده از نماد های که نشان دهنده وقایع مختلف است. مانند :


مقاومت فرانسه در جریان جنگ ائتلاف ششم در سال 1814 که منجر به شکت و به تبعید رفتن ناپلئون گردید.
معاهده پاریس در سال 1783 ، پایان جنگ انقلابی ایالات متحده امریکا که توسط نمایندگان پادشاه جورج سوم انگلیس و نمایندگان ایالات متحده امریکا در پاریس به امضا رسید . معاهده ای که مرزهای امپراتوری بریتانیا در امریکا شمالی و ایالات متحده امریکا رو تعیین کرد. این معاهده به عنوان صلح پاریس نیز شناخته می شود.
معاهده کاخ شنبرون که به پیمان وین معروف است در سال 1809 پس از شکست اتریش در جنگ توسط ناپلئون بین فرانسه و اتریش امضا شد.
این وقایع نمونه های از وقایع رخ داده می باشد که بر روی چهار ستون طاق پیروزی ثبت شده اند.

چرا باید از طاق پیروزی بازدید کنیم ؟


طاق پیروزی به اندازه برج ایفل ارتفاع ندارد اما نماد های که بر روی این طاق ثبت شده اند بسیار زیبا و نشان دهنده وقایع نفس گیری هستند که جلوه این بنا تاریخی می افزاید با بازدید از رفتن به بالای طاق پیروزی میتوانید محل اتصال دوازده خیابان شهر پاریس رو مشاهده کنید شارل دوگل ، شانزه لیزه و محله لادفنس رو مشاهده خواهید کرد که از جلوه زیبایی این مناظر هرچه بگوییم کم گفتیم.

 

طاق پیروزی پاریس فرانسه

 

چگونه برای بازدید از طاق پیروزی بلیط تهیه کنیم ؟


شما برای بازدید از این نماد تاریخی باید بلیط تهیه کنید و برای رسیدن به بام این بنا 286 پله رو باید بالا بروید البته که داخل این بنا نیز در خصوص ساخت و طراحی طاق اطلاعاتی در دسترس هست و یک موزه کوچک داخل این بنا وجود دارد که به زیبایی این طاق اضافه می کند.

منبع :  www.introducingparis.com

بخش اول به پایان رسید بله پاریس انقدر زیباست که ما در دو بخش و شاید سه بخش مکان های دیدنیش رو معرفی کنیم . در این سفر همراه ما باشید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی تمامی مکان های گردشگری کره زمین | مجله گردشگری | با ما سفر کنید و از دیدن مکان های خاص دنیا لذت ببرید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 387
  • بازدید سال : 1,700
  • بازدید کلی : 13,417