loading...

مکان های گردشگری دور دنیا

  1. مصر باستان، قدیمی ترین و مرموزترین سرزمین دنیا با کمی مطالعه تاریخ، حتما با نام سرزمین مصر به عنوان قدیمی ترین کشور دنیا برخورد کرده اید. مصرباستان با مصر امروزی تفاوت های بسیاری دارد اما

گردشگر دنیا دیده بازدید : 83 شنبه 25 بهمن 1399 زمان : 13:51 نظرات (0)

 

1. مصر باستان، قدیمی ترین و مرموزترین سرزمین دنیا

با کمی مطالعه تاریخ، حتما با نام سرزمین مصر به عنوان قدیمی ترین کشور دنیا برخورد کرده اید. مصرباستان با مصر امروزی تفاوت های بسیاری دارد اما همچنان این کشور شکوه و عظمت خاص خودش را دارد.

مصر از جمله کشورهای قدیمی جهان به حساب می آید و تاریخ حضور بشر در آن به هزاره ششم پیش از میلاد باز می گردد. مصر باستان از جمله فرمانروایی هایی است که بر اساس آبادانی و پیشرفت بنا شده است.

نخستین تمدن در مصر به بیش از 3هزار سال پیش از میلاد باز می گردد. این سرزمین به دست اولین فرعون که نام وی نارمر بوده، تشکیل شده است. البته در برخی منابع از او با نام منس نیز یاد کرده اند.

امروزه کشور مصر مقصد بسیاری از گردشگران و توریستان سرتاسر جهان قرار دارد و هر ساله مسافران بسیاری برای بازدید از این کشور و آثار تاریخی و باستانی از جمله اهرام مصر سفر می کنند.

کشور مصر تا کنون حکومت و سلطنت های مختلفی از جمله سلطه امپراطوری پارس ها، امپراطوری عثمانی ها و عربها را به خود دیده است که اثرات فتح اعراب در قرن 9 و 10 میلادی در این کشور کاملا مشهود است.

 

 

2. ایران، سرزمین کهن مردم پارسی

هنگام صحبت از کشورهای قدیمی دنیا، بدون شک نامی از ایران هم به چشم می خورد. اولین آثار تاریخی کشف شده از حضور انسان در ایران، به دوران پارینه سنگی باز می گردد که شامل سه دوره کهن، میانی و نوین بوده است.

حکومت ایلامیان، اولین حکومت قدرتمند در ایران بوده که تاریخ آن به 3200 سال پیش از میلاد باز می گردد. فرهنگ و تمدن ایلامی ها، نقطه عطفی برای گسترش تفکر و دانش در مناطق مختلف ایران بود و بر سایر تمدن‌ها از جمله بین النهرین و مصر اثرات به سزایی داشت.

پس از آن حکومت ایران حدود 550 سال قبل از مسیح تحت امپراطوری هخامنشی تاسیس گردید. کورش دوم که به عنوان کورش کبیر شناخته می شود، با شکست دادن قوم ماد، لیدیه و بابل، امپراطوری پارس را تشکیل داد و با نام حکومت هخامنشی شناخته می شد که بعدها توسط اسکندر مقدونی تصرف شد.

ایران باستان تا سال 1935 میلادی در کشورهای غربی با نام پرشیا شناخته می شد.

 

 

3. یونان، اولین تمدن پیشرفته اروپا

یونان یکی از کشورهای قدیمی جهان است که مفهوم واژه باستان را به مردم دنیا آموزش داد. اولین تمدن پیشرفته اروپا در یونان شکل گرفته است. همچنین اولین سیستم دموکراتیک دنیا نیز، 508 سال قبل از میلاد مسیح در آتن آغاز به فعالیت کرد. زبان یونانی برای ساکنین امروزی این کشور به سادگی قابل فهم و درک است و همین موضوع نشانه ای از قدمت نه چندان زیاد این کشور دارد، اما با سابقه آثار زیادی در زمینه شعر، علم و سیاست در این کشور یونان در لیست کشورهای قدیمی دنیا قرار دارد.

وسعت و مرزهای یونان کنونی با یونان باستان بسیار متفاوت است، اما آنچه هنوز در این کشور مشاهده می‌شود از فرهنگ اصیل به جا مانده در یونان باستان نشأت گرفته است.

 

 

4. ارمنستان

ارمنستان در فاصله نسبتا نزدیکی نسبت به ایران قرار دارد و از جمله سرزمین های تاریخی دنیاست. مردم ارمنی از حدود 2600 سال پیش تا کنون در این کشور سکونت داشته اند. پایتخت این کشور یعنی ایروان، 782 سال پیش از میلاد شکل گرفته است و مردمان این کشور از نخستین کسانی بوده اند که دین مسیحیت را به رسمیت شناخته و پذیرفته اند.

اولین باری که نام ارمنستان در منابع تاریخی ذکر شده است، به قرن ششم پیش از میلاد باز می گردد. از حوادث تاریخی تلخ این سرزمین می توان به قتل عام دسته جمعی ارامنه به دست امپراتوری عثمانی بین سالهای 1915 تا 1917 اشاره کرد.

 

 

5. هند

آسیا ریشه بسیار دیرینه ای در تاریخ دارد. شبه قاره هندی یکی دیگر از سرزمین های قدیمی در جهان است که سکونتگاه مردمی بوده که در 3300 سال پیش از میلاد مسیح می زیسته اند و یکی از اولین تمدن های شهر به حساب می آیند.

پیدایش هندوستان به عنوان یک کشور در دوره ودایی اتفاق افتاده که از 1500 سال پیش از میلاد میسح آغاز و تا 600 سال قبل از میلاد مسیح ادامه داشته است.

هندوستان با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است که مهمترین آنها این بوده است که در ادوار مختلف تحت سلطه و فرمانروایی های استعمارگران از جمله انگلیس بوده است.

آنچه که به عنوان کشور هند می شناسیم، برای اولین بار در سال 1947 میلادی، پس از استقلال و رهایی از حکومت انگلیسی ها شکل گرفته است.

 

 

در این مقاله در مورد قدمت سرزمین های کهن صحبت کردیم و به 5 کشور که از جمله قدیمی ترین کشورهای جهان هستند اشاره کردیم. در مقالات بعدی در مورد قدمت کشورهای دیگر و معرفی آثار باستانی و تاریخی این کشورها و مقایسه آنها از نظر جذب گردشگر خواهیم پرداخت.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می توانید از منبع زیر استفاده نمایید.

 

 

 

 

منبع

https://www.radio-visa.com/immigration/canada/multiple-visa-entry

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی تمامی مکان های گردشگری کره زمین | مجله گردشگری | با ما سفر کنید و از دیدن مکان های خاص دنیا لذت ببرید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 1,702
  • بازدید کلی : 13,419