loading...

مکان های گردشگری دور دنیا

Hodophobia چیست و چگونه آنرا مدیریت کنیم ؟ یک نوع ترس غیرمنطقی و بسیار شدید از سفر کردن است که باعث می شود شخص مبتلا نتواند سفر کند. این نوع ترس معمولا برای مسافرت های که مسیر های طولانی دارند رخ می

گردشگر دنیا دیده بازدید : 111 شنبه 11 اردیبهشت 1400 زمان : 17:16 نظرات (0)

Hodophobia چیست و چگونه آنرا مدیریت کنیم ؟

یک نوع ترس غیرمنطقی و بسیار شدید از سفر کردن است که باعث می شود شخص مبتلا نتواند سفر کند. این نوع ترس معمولا برای مسافرت های که مسیر های طولانی دارند رخ می دهد. اما نوع دیگر این ترس هم می تواند از نوع سفر باشد یعنی برخی از سفر با هواپیما ترس دارند برخی از سفر با ماشین شخصی و حتی قطار که البته تمامی این ترس ها همه فرد را از سفر کردن باز می دارد.

لازم به ذکر است که ترس سفر کردن با هواپیما را نمی توان زیر مجموعه Hodophobia  دانست

قصد داریم در این مقاله درباره ترس از سفر صحبت کنیم شاید بتوانیم که این ترس رو رفع کنیم و مشکل مردم که از سفر کردن ترس دارند را برطرف کنیم ، ما در این بلاگ سعی کردیم که بیشترین مناطق گردشگری کل دنیا رو بهتون معرفی کنیم. اما افرادی هستند که متاسفانه از سفر کردن ترس دارند و باید این نوع ترس رو رها کنند و لذت سفر کردن رو بچشند.

ترس از سفر کردن

ترس از سفر کردن چیست ؟

لطفا اجازه بدید اول درباره ترس صحبت کنیم ، ترس یک نوع واکنش بیولوژیکی و کاملا طبیعی است این نوع واکنش معمولا دربرابر موقعیت هایی است که می تواند به طور بالقوه مضر باشد به عنوان مثال می توانیم به آتش سوزی ، خشونت و هرگونه از این نوع حالت ها و اتفاق ها باشد. خود ترس اصلا چیز بدی نیست و نباید ترس را زیر سوال ببریم.

ترس از مسافرت کردن کاملا شایع می باشد و به بهداشت روانی بر میگردد.

آیا ترس از مسافرت در زندگی و روزمره هم تاثیر دارد ؟

بله ، این نوع ترس از روزمره فرد هم تاثیر خاص میگزارد اگر برای درمان این نوع ترس اقدام نکنید می تواند باعث بروز اضطراب شود در واقع این نوع ترس اگر درمان نشود می تواند ضررات بسیار بیشتری به فرد مبتلا وارد کند که حتی از سفر نرفتن هم فراتر برود. به همین دلیل باید حتما این مشکل را درمان کند.

اما چگونه می توانیم ترس رفتن به سفر را مدیریت کنیم در ادامه این مقاله نحوه مدیریت را توضیح می دهیم لطفا همراه ما باشید

چگونه Hodophobia را درمان کنیم ؟

همانند دیگر مشکلات بهداشت روانی برای رفع این نوع ترس هم بهتر است که به یک روانشناس مراجعه کنید یا درمانگر روانی و یا یک پزشک مراجعه کنید تا شروع به بررسی و درمان کند. اما یکسری روش ها هم هست که باعث می شود این ترس را مدیریت بهتری کنید که در ادامه بهش می پردازیم.

ترس از سفر کردن

 چگونه با وجود داشتن ترس Hodophobia سفر کنیم ؟

ترس سفر رفتن دارید ؟ مشکلی نیست لطفا اگر سفر کردن را دوست دارید و فقط این نوع ترس به شما اجازه سفر رفتن نمی دهد این روش ها رو مرحله به مرحله انجام بدید تا مشکل کاملا رفع شود لطفا فراموش نکنید هرگونه ترسی تا زمانی که باهاش روبرو نشوید رفع نمی شود. با ترس خود روبرو شوید و برای همیشه از بین ببرید.

  1. سفر را برنامه ریزی کنید :

اصلا براتون مهم نباشه که از چه طریقی دارید مسافرت میکنید ، قطار ، کشتی ، ماشین شخصی هیچ تفاوتی ندارد شما سعی کنید تا سفر را برنامه ریزی کنید ، مسیری که میخواهید طی کنید را ترسیم کنید از نقشه و گوگل مپ کمک بگیرید ، اگر از طریق کشتی قطار و یا هواپیما قصد مسافرت دارید بلیط پرواز را حتما از قبل رزرو کنید.

  1. بررسی وضعیت حمل و نقل

اگر بدون وسیله شخصی قصد مسافرت دارید یعنی قصد دارید که با هواپیما ، قطار و یا کشتی مسافرت کنید حتما صندلی و مکان اسکان خود را از قبل تعیین کنید اطلاعات کافی درباره هواپیما و یا قطاری که میخواهید با آن سفر کنید به دست بیاورید خدمات رفاهی بسیار اهمیت دارد و به شما به خوبی کمک میکند.

  1. انتظار تاخیر را داشته باشید

بسیار خوب است که انتظار تاخیر در سفر را داشته باشید چون همیشه امکان دارد که تاخیر داشته باشید حتی اگر با هواپیما بخواهید سفر کنید. اگر شما انتظار تاخیر را داشته باشید در زمان تاخیر همانند دیگر مسافران آشفته نخواهید شد.

  1. خواب کافی

قبل از سفر به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به شما آرامش می دهد.

  1. بطری آب

همیشه در طول سفر همراه خود یک بطری آب داشته باشد ، تامین آب بدن سطح اضطراب را بالا می برد.

  1. غذای کافی

همیشه همراه خود چندین میان وعده داشته باشید یکی دیگر از دلایل افزایش اضطراب حین سفر گرسنگی می باشد. همانند خواب و آب ، نکته مهم بعدی غذا می باشد.

  1. از الکل و موادمخدر صرف نظر کنید

لطفا اگر دچار ترس از سفر هستید از الکل و مواد مخدر و یا هرگونه قرص آرامش بخش و خواب آور خودداری کنید

  1. همسفر خوب

در پایان و از همه این موارد مهم تر همسفر خوب می تواند به شما کمک کند. توجه داشته باشید با شخص سفر کنید که بهش اعتماد دارید. حتما حتما به همراه یا همسفر خود مشکلی که دارید را درمیان بگذارید مانند ترس از سفر کردن این کار باعث می شود که اگر در طول سفر هرگونه مشکلی پیش بیاد همراه شما بتواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

در این زندگی سعی کنید تا فقط تجربه کنید و هیچ چیزی بهتر از تجربه کردن نیست و تجربه فقط در سفر به دست می آید. سفر کنید تا یاد بگیرید ، سفر کنید تا تجربه کنید ، سفر کنید تا بهتر زندگی کنید. تنها دلیل لذت از زندگی سفر کردن است. اگر از سفر کردن ترس دارید باز هم سفر کنید چون باید با ترستون روبرو شوید و این بسیار مهم است سفر کردن ترس ندارد سعی کنید همه چیز را تحت کنترل خودتون قرار بدید. سفر کردن بهترین لذت زندگی است.

ترس از سفر کردن

https://www.healthline.com/health/anxiety/hodophobia#:~:text=Hodophobia%20is%20an%20extreme%20irrational,anxiety%20typically%20causes%20excessive%20worry.

http://greencard-lottery.ir/

برچسب ها سفر , ترس از سفر کردن ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی تمامی مکان های گردشگری کره زمین | مجله گردشگری | با ما سفر کنید و از دیدن مکان های خاص دنیا لذت ببرید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 402
  • بازدید سال : 1,715
  • بازدید کلی : 13,432